Blog

gelukfabriek, mariska nunumete

Mariska Nunumete over haar ondernemersreis

Pas toen ik mijzelf herinnerde wie ik écht was, kon ik gaan staan voor wat ik de wereld heb te brengen. Dat dit deze maand nog maar een jaar geleden is geloven weinig mensen. Ik lijk altijd rustig en vol vertrouwen, maar niks is wat het lijkt. Tot een jaar geleden liet ik mij graag verleiden […]

gelukfabriek, klantrelatie

Van Tinder naar trouwen, maar dan voor een klantrelatie

Van de eerste voorzichtige kennismaking tot een langdurige samenwerking: je kunt de relatie met je klant best vergelijken met die met een geliefde. In dit artikel leg ik je uit hoe je van Tinder naar trouwen gaat, maar dan voor een klantrelatie. Je gaat niet na de eerste swipe samenwonen, toch? Ook een langdurige samenwerking, […]

gelukfabriek, vrouwelijk leiderschap

Vrouwelijk leiderschap: zo denk ik erover

Er is veel te doen rondom het thema vrouwelijk leiderschap. Het wordt enorm gestimuleerd, aangemoedigd en omarmd: vrouwen mogen meer “de regie pakken”, zichzelf laten zien. Ik vind het een lastig thema, waar ik veel over nadenk. Ja, vrouwen mogen absoluut gaan staan voor hun kwaliteiten, maar mannen net zo goed. Hoe ik denk over […]

gelukfabriek komkommertijd, business

Komkommertijd in je business – zo maak je het meeste van de zomer én je bedrijf

Ik ken veel ondernemers die zeggen dat de zomerperiode een slechte tijd is voor hun bedrijf. Komkommertijd = geen business. Nu kan het natuurlijk zijn dat je in een sector zit waarin het echt stil ligt, maar het kan ook zijn dat je niet alles in het werk zet om het wel door te laten […]

hoe formuleer ik doelen voor mijn bedrijf?

Doelen bepalen en behalen, hoe doe je dat? Met gratis worksheet!

Begin dit jaar schreef ik al een blog over jouw doelen voor 2020 op papier te zetten. Toch kom ik nog steeds verschillende ondernemers tegen die hun doelen voor de tweede helft van dit jaar nog niet helder hebben. Hoe kan ik mijn doelen bepalen en behalen is de vraag die ik heel vaak hoor. […]

Marjan van de Bult gelukfabriek

Zo kun je écht indruk maken op een netwerkborrel

Als je mij al een tijdje volgt weet je: ik houd wel van een netwerkborrel. Ik vind het leuk om te zien hoe mensen daar binnenkomen, wat ze doen om contact te leggen en hoe ze zich presenteren. Dat gaat vaker mis dan je denkt! In dit artikel geef ik je 5 tips om een […]

netwerken, gelukfabriek

Netwerken: waarom moet je er mee beginnen?

Netwerken. BRRR. Lange tijd kreeg ik van het woord alleen al kriebels, laat staan dat ik er actief iets mee deed. Toch heb ik me daar overheen gezet en ben ik begonnen met netwerken: ik zag het constant bij anderen voorbij komen, ze leken er ook nog eens successen mee te behalen. Inmiddels durf ik […]

Gelukfabriek, Marjan van de Bult

Mijn persoonlijke verhaal over het runnen van Gelukfabriek in minder gelukkige tijden!

 

review vragen, gelukfabriek, Marjan van de Bult

Een review vragen aan klanten: waarom dit goed werkt en hoe je het doet

Wat mij de laatste jaren enorm heeft geholpen, is mijn klanten vragen om een review. In zo’n review vertelt iemand wat onze samenwerking heeft opgeleverd. In dit artikel vertel ik je op welke twee manieren dit mij helpt om meer nieuwe klanten aan te trekken. Ook vertel ik je hoe ik de referenties van mijn […]

online vindbaar gelukfabriek

Het verschil tussen online vindbaar en online zichtbaar zijn (en hoe je het allebei goed regelt)

Het lijkt wel alsof online zichtbaar zijn de oplossing is voor elk bedrijf. Als je maar zichtbaar genoeg bent, komen de klanten vanzelf. Maar is dat wel waar? Het is natuurlijk belangrijk om online zichtbaar te zijn, maar dat is niet het enige dat je te doen hebt om aan klanten te komen. Als je […]

Scroll naar boven