Je kunt als ondernemer prima content hergebruiken

Doe jij al aan content hergebruiken? Of bedenk je elke keer weer wat nieuws? Het is namelijk een worsteling voor veel ondernemers. Elke keer weer originele teksten schrijven posts maken, blogs schrijven, noem het maar op.

Oke, ik geef toe, schuldig! In het begin wilde ik ook altijd alle content helemaal nieuw schrijven. Maar jeetje, wat ging daar een tijd in zitten. Uren was ik bezig om alles te verzinnen, om ervoor te zorgen dat er geen overlap was met eerdere teksten of posts. Eigenlijk niet te doen en ook totaal niet handig weet ik inmiddels 😉

Waarom zou je content hergebruiken?

Content hergebruiken heeft echt heel veel voordelen voor jou als ondernemer. Het is super handig, slim én gemakkelijk om het te doen:

  • Het bespaart jou tijd en energie;
  • Je helpt de kracht van de herhaling een handje mee;
  • Je hebt steeds nieuwe volgers / lezers die je ook jouw ‘oude’ content wilt laten lezen;
  • Het is heel mooi om mensen mee te nemen in processen die je zelf doormaakt als je content hergebruikt en je hernieuwde visie ergens op geeft.

 

Als ik zeg content hergebruiken of oude content gebruiken bedoel ik niet dat je elke keer hetzelfde bericht op het zelfde kanaal gaat plaatsen. Dus elke week dezelfde post op je facebookpagina of elk kwartaal dezelfde blog.

Wat ik bedoel is dat je bijvoorbeeld een mooie blog die je hebt geschreven in stukjes verdeelt en er een aantal posts voor social media voor maakt. Daarnaast kun je de blog ook met een link plaatsen op social media en zet je er op Facebook / Instagram / LinkedIn net een ander stukje tekst bij. Je kunt bijvoorbeeld van een podcast ook weer een mooie blog maken of een aantal tips delen in je nieuwsbrief. Het leuke is dat je alle content, tips en kanalen om je klant te bereiken op deze manier ook weer gemakkelijk met elkaar kunt verbinden.

Tips voor jou als ondernemer:

Ik zal hieronder nog een aantal tips met je delen voor het hergebruiken van content:

  • Maak van tips die je deelt een infographic
  • Deel een aantal blogs met belangrijkste tips in een nieuwsbrief
  • Maak een E-book van je beste blogs
  • Geef een blog een nieuwe titel en vertel hoe je nu tegen het onderwerp aankijkt
  • Maak van oude blogs een podcast of video serie
  • Deel oude blogs op social media
  • Maak je tips visueel voor social media met mooie afbeeldingen

 

Heb jij vragen over het hergebruik van content of hoe jij jezelf en jouw bedrijf kunt profileren op social media? Ik help je graag tijdens een Business Boost in een dag om hier een strategie voor neer te zetten! Kijk hier voor meer informatie: Business Boost in een dag

- klantenervaring-