Ideale klant challenge: bepaal jouw ideale klant! Challenge start op 31 mei tot en met 4 juni 2021.

Maak van jouw bedrijf een succes door te kiezen voor jouw ideale klant.

Marjan van de Bult Gelukfabriek
  • Vind jij het ook zo spannend om te kiezen voor een ideale klant?
  • Heb je geen idee waar je moet beginnen?
  • Help je het liefst de hele wereld?
  • Ben je bang dat je omzet misloopt als je kiest voor een specifieke doelgroep?
  • Irriteert het je dat je niet weet hoe jij jouw ideale klant kunt vinden en kunt aantrekken?
  • Loop je tegen problemen aan en is je niet duidelijk welke resultaten je wilt boeken?

Dan is DIT het moment dat we samen gaan kijken naar de persoon waar jij het allerliefste mee werkt! Schrijf je nu in..

Waaróm de ideale klant?

Bovenstaande zijn misschien slechts een aantal van de problemen, of zoals ik ze ook vaak noem, "pijnen" waar je tegen aan loopt.
En heel herkenbaar, ik liep er zelf ook tegen aan!

Toen ik mijn bedrijf begon en de eerste stappen gezet had, werd ik overladen met boodschappen van coaches en marketeers dat het zo belangrijk was om een ideale klant te kiezen. Maar dat wilde ik niet. Ik vond het maar belachelijk, want ik kon toch iedereen wel helpen? Waarom zou ik moesten kiezen?

Ik formuleerde mijn missie dat ik elk jaar 100.000 mensen wilde inspireren om te gaan voor hun eigen geluk. Ik ging voortvarend aan de slag en werkte keihard om mijn bedrijf van de grond te krijgen. Ik had er inmiddels wel voor gekozen om me te richten op vrouwen en dan met name vrouwen van mijn leeftijd. Ik dacht dat ik daarmee heel specifiek was. En dat ik alles goed had omschreven.  Maar niets was minder waar!

Ik kreeg mijn bedrijf namelijk niet zo van de grond als ik had gehoopt. Daarbij had ik natuurlijk ook allemaal rooskleurige berichten voorgeschoteld gekregen van mensen die snel succesvol werden. Het lukte mij niet. Het frustreerde mij enorm. Waaróm nou niet?! Moest ik dan toch maar wat anders gaan doen? Was ik dan toch geen ondernemer en moest ik maar weer in loondienst gaan?
Dat voelde niet goed, maar ik wist wel dat het anders moest om dit te overleven en een winstgevend bedrijf neer te kunnen zetten.

 

3 tips voor schrijven van content voor social media
business-coaching-geen-resultaat

Na veel vallen en opstaan kwam ik erachter dat het beeld van mijn ideale klant, waarvan ik had bedacht dat ik het goed geformuleerd had, misschien toch niet zo krachtig was. Ik merkte namelijk dat ik geen focus had in mijn bedrijf. Niet precies wist hoe ik mijn trainingen kon verkopen en met hagel aan het schieten was. Ik had wel klanten, bereikte er ook wel succes mee, maar had ook heel veel mensen en klanten waar ik geen succes mee boekte en helemaal geen energie van kreeg. Dit moest dus anders! 

Vanaf het moment dat ik mijn bedrijf omgooide en helemaal afstemde op een specifieke ideale klant, ging het beter lopen, had ik meer focus en kon ik ervaren dat het ondernemerschap ook echt leuk kon zijn. Door schade en schande kwam ik er dus achter dat wanneer je niet kiest voor een ideale klant, de ideale klant ook niet voor jou kiest.  

Waarom is de ideale klant bepalen zo belangrijk?

  • Het geeft je de kans om te werken met wie je het allerliefste wilt werken. 
  • Als je iedereen helpt is je boodschap steeds anders en dus minder interessant. 
  • Het is vele malen eenvoudiger om een expertstatus op te bouwen als je een ideale klant hebt, waardoor je makkelijker doorverwijzingen krijgt. 
  • Als je de taal van je klant spreekt is het veel makkelijker om van een potentiële klant een betalende klant te maken. 
  • Als je een ideale klant kiest, kun je je als expert profileren en daarmee meer verdienen. 

 

omgaan-met-de-crisis
blog (13)

De ideale klant.

Je ideale klanten horen bij je. Het zijn de klanten die voor je bestemd zijn. En het zijn de klanten die je hoort te helpen. Die passen bij wát je doet, hóe je dat doet en waaróm je dat doet. 

Het zijn de klanten die ook écht op zoek zijn naar jou! Die op zoek zijn naar de beste oplossing voor hun problemen. Iemand die hen kan helpen hun verlangens en droom te realiseren.
Pas als jullie goed op elkaar aansluiten en jij je ideale klant gevonden hebt, ontstaat er een match.

Maar hoe vindt de ideale klant jou?! Daar gaan we natúúrlijk ook over hebben in deze challenge.

Wat heel belangrijk is dat voordat je ook maar één woord op papier zet, je haarscherp vast moet stellen wie jouw ideale klant is!
Want pas als je jouw ideale klant helder hebt, kun je content bedenken en schrijven waarmee je jouw ideale klant vindt en wordt het ook stukken makkelijker om je ideale klant te bereiken. En daar kun je vervolgens weer de rest van je marketing op afstemmen! 

Heb ik je wakker geschud?! 

Of had je een “ahaaa” moment?! 

Dan ben ik dé persoon om samen met jou de ideale klant voor jou te bepalen. In de afgelopen jaren heb ik meer dan 100 klanten geholpen om hun ideale klant te bepalen. Dit heeft geresulteerd in constantere aanwas van nieuwe klanten en dus verhoging van mijn omzet.

Dit hét moment om je in te schrijven voor deze gave challenge!! We starten maandag 31 mei!

"Ik gun jou de allerleukste klanten"

 

Deze Ideale klant challenge heb ik speciaal voor jou gemaakt omdat ik jou de allerleukste klanten gun! Daarom neem ik je in 5 dagen mee in het proces van het kiezen van een ideale klant. Je krijgt elke dag via een besloten Instagram account een live-sessie over de uitdaging van die dag. Vervolgens krijg je van mij de opdracht mee waar je die dag mee aan de slag kunt. De dag erna koppelen we de uitwerking van jouw opdracht terug.

Door middel van de live sessies leer ik jou: waarom jij een ideale klant wilt, waarom een ideale klant jou helpt om een succesvol en winstgevend bedrijf neer te zetten, waarom het kiezen van een ideale klant het ondernemerschap een stuk eenvoudiger maakt en juist méér omzet.

Na deze Ideale klant challenge weet je:

  • Hoe jij jouw ideale klant bepaalt en visueel maakt
  • Hoe je de juiste focus krijgt en houdt
  • Hoe je de juiste klanten trekt en omzet gaat draaien
  • Wat jouw toegevoegde waarde is voor jouw klanten

Kortom je hebt de basis om nu echt een succesvol en winstgevend bedrijf neer te zetten!

DSC_0350
DSC_0311

Ideale klant challenge: bepaal jouw ideale klant!

Maak van jouw bedrijf een succes door te kiezen voor jouw ideale klant.

Gepersonaliseerde Aiko

Meet Aiko! De gepersonaliseerde levensgrote ideale klant van Impazz Maintain. 

 

De ideale klant van de Melkmeiden

De ideale klanten van Laura van der Velden

 

De ideale klant van Anneke Hemmen

Waar wacht je op?

Klinkt fantastisch toch? Als jij net als andere succesvolle ondernemers kiest voor een specifieke ideale klant ga je merken dat jij er alleen maar van profiteert. Meer focus en rust, meer klanten, meer omzet, eindelijk een fatsoenlijk salaris en winst!

Maar niet alleen jij profiteert, wacht dacht je van al die mensen die jij op en top kunt helpen!? Omdat JIJ precies weet wie je het beste kunt helpen en zij daardoor ook snellere en betere resultaten behalen?

We gaan samen aan de slag

Vanaf 31 mei ga ik je elke ochtend inspireren en aanzetten tot actie. De ideale klant komt helaas niet vanzelf naar je toe, dus daar gaan we samen voor zitten. In een live sessie leer ik je wat je die dag mag uitwerken en komen we daar de volgende ochtend op terug!

"Door me echt te verdiepen in mijn klant en daar mijn diensten op af te stemmen heb ik mijn omzet in het afgelopen jaar verdubbeld!"

Het maken van mijn Yentl was zo leuk om te doen, visueel maken wat ik in mijn hoofd heb. Hierdoor werd mijn ideale klant zichtbaar en geeft het mij waardevolle informatie om in te zetten en daadwerkelijk de taal van mijn klant te spreken. Het brengt mij inzicht, overzicht en inspiratie.

Marielle van Veen

Ellen Oosting - review Gelukfabriek

Ik ben zo blij dat ik naar de business boost ben gekomen. Ik heb in 1 dag zoveel geleerd over mijzelf en mijn bedrijf. Je hebt mij geleerd om te geloven in jezelf en vooral dicht bij jezelf te blijven. Daarnaast heb jij naar boven gehaald wat ik diep van binnen al een tijdje wilde gaan uitspreken/doen. Dankzij jouw coaching weet ik welke stappen ik mag gaan nemen en kom ik werkelijk tot actie. Dank je wel voor je betrokkenheid, kennis en enthousiasme!

Ellen Oosting - ellenoosting.nl

Listbeth Blitz - Review Gelukfabriek

Wat heb ik een fijne, gezellige en leerzame Business Boost dag gehad met Marjan! Een dag met persoonlijke aandacht, goede tips, een mooi plan en een lieve dame als contact erbij! Al ruim 7 jaar werk ik met veel plezier in en aan mijn bedrijf, en nu kwam er weer zo een moment, dat ik toe was aan groei en focus. Ik ben mij er weer meer van bewust wat ik waard ben op creatief gebied voor mijn klanten, én ik heb een goede hulp en draaiboek voor die stap die ik graag wil maken. Dankjewel Marjan!

– Liseth Blitz – blitzontwerpt.nl

Sylvana - review Gelukfabriek

De Business Boost, een geweldige dag, op een inspirerende locatie, heeft ervoor gezorgd dat ik nu de volgende stappen kan gaan zetten in het ondernemerschap. Ik heb nu duidelijkheid, focus, een haalbaar plan en vooral het vertrouwen dat IK het kan!

Dank je wel voor jouw steun, Marjan!

– Sylvana Schouten van Galen – bysylvana.nl

Maaike Siegel, Yentl, Ideale klant, GelukfabriekAls marketeer is het misschien niet een voor de hand liggende keuze om zelf een training in doelgroep bepaling te doen. Dit is toch mijn vak? Maar juist in ons eigen vakgebied staren we ons blind op de methodes die wel zelf kennen. Daardoor sprak de methode ‘Yentl maken’ van Marjan me zo aan. Een unieke methode die ook mij weer een open mind en nieuwe inzichten gaf voor mijn doelgroep. De cursus gaf mij daarnaast ook de tijd om hiermee aan de slag te gaan en de stok achter de deur om zelf mijn eigen doelgroep helder te krijgen.
De methode is super efficiënt en heeft mij totaal nieuwe inzichten gekregen. De mini Yentl pronkt op mijn bureau en is onmisbaar geworden in het schrijven van mijn social media posts.

De training is toegankelijk voor elk niveau, zowel als je net begint met je bedrijf maar dus ook voor marketeers en experts in hun eigen vakgebied.”

Maaike Siegel

Marianne willems rnbyoga Yentl Gelukfabriek

Tijdens de workshop van Marjan gingen we een mini Yentl maken, een super interessant en inspirerend proces. Voor mijn product vond ik het eerst best lastig om echt één persoon, die je een naam geeft te creëren. Toch via de stappen die Marjan in de workshop met je doorloopt wordt jouw Yentl steeds concreter. Juist door zo'n concreet persoon, samen met een groep inspirerende mede ondernemers, te maken weet je hoe jouw Yentl eruit komt te zien. Het is een aanrader als je concreter met jouw product of dienst de markt op wil. Ik merk dat het richting geeft voor zowel productontwikkeling als communicatie uitingen. 

Marianne Willems www.rnbyoga.nl

DSC_0350

Ideale klant challenge: Bepaal jouw ideale klant.

 

Doe mee aan deze Ideale klant challenge en bepaal jouw ideale klant! We starten 31 mei 2021, dus meld je aan!

 

  • Toegang tot 5 live sessies via een besloten Instagram-account
  • Na de Boost week nog een week lang toegang tot alle live-sessies, content en vragen.
  • Alle ruimte om jouw vragen te stellen tijdens de live sessies.
  • Groep met gelijkgestemden in het Instagram-account (en wie weet wel een potentiële klant).

Deze Ideale klant challenge start op maandag 31 mei om 09.00 uur met de eerste live-sessie op Instagram!

Meer omzet Gelukfabriek, Marjan van de Bult

Staat je vraag er niet bij? Laat het me weten!

Invalid Email
Invalid Number

We starten over:

Dag
Uur
Minuut
Seconde
Scroll naar boven