Blog

Als je weet wie je ideale klant is, is het slim om je te verdiepen in (onderliggende) koopmotieven_ wat komt deze klant écht bij je halen_

Koopmotieven: wat komt jouw klant écht bij je halen?

Heb jij je weleens verdiept in de (onderliggende) koopmotieven van je klant? Wanneer je als ondernemer gaat uitzoeken wie je ideale klant is, is het slim om ook na te denken over waarom die klant iets bij je koopt. Je kijkt daarbij verder dan de alom bekende pijn en problemen: je maakt een verdiepingsslag naar …

Koopmotieven: wat komt jouw klant écht bij je halen? Lees verder »

money mindset gelukfabriek

Money mindset: is het een utopie of niet?

Er is veel te doen over money mindset. Er zijn talloze boeken over geschreven, podcasts over gemaakt, er worden hartstikke veel webinars over gegeven. Allemaal heel terecht, ik vind het ook een heel interessant onderwerp. Soms vind ik echter dat er teveel aandacht aan wordt besteed. Alsof je cashflow, als je maar genoeg aan je …

Money mindset: is het een utopie of niet? Lees verder »

samenwerken met andere ondernemers

Samenwerken met andere ondernemers: waar let je op en wat moet je regelen?

Het kan heel aantrekkelijk zijn om met een andere ondernemers samen te werken. Je kunt de handen ineen slaan, nieuwe producten en diensten te ontwikkelen of trainingen geven waarbij je allebei je expertise kan laten zien. Zo kun je samen werken aan de groei van je bedrijf – of aan de groei van een nieuw …

Samenwerken met andere ondernemers: waar let je op en wat moet je regelen? Lees verder »

Doelgroep, ideale klant, gelukfabriek

Wie is mijn ideale klant? Zo kwam ik erachter (en kun jij het ook uitzoeken)

Als je start met ondernemen, komt de vraag “wie is mijn ideale klant” vroeg of laat voorbij. Er wordt vaak gezegd dat je pas verder kunt bouwen aan je bedrijf als je jouw niche duidelijk hebt: de specifieke doelgroep die je bedient met jouw diensten of producten. Het bepalen van je doelgroep is niet makkelijk, …

Wie is mijn ideale klant? Zo kwam ik erachter (en kun jij het ook uitzoeken) Lees verder »

taal-van-je-ideale-klant-spreken

De taal van je ideale klant spreken: waarom is dat zo belangrijk en hoe doe je het?

Als je weet wie je ideale klant is, wil je die persoon natuurlijk kunnen bereiken. En dat niet alleen; je wilt bij ze opvallen, hun aandacht vasthouden, zorgen dat ze voor je kiezen. Hoe doe je dat? Makkelijker gezegd dan gedaan (maar ik ga je helpen!): zorg dat je “de taal van je klant spreekt”. …

De taal van je ideale klant spreken: waarom is dat zo belangrijk en hoe doe je het? Lees verder »

Verdienmodel voor diensten en producten: heb jij al een upsell piramide?

Verdienmodel voor diensten en producten: heb jij al een upsell piramide?

Als ondernemer bied je producten of diensten. Daarmee genereer je omzet. Ik vind dit een van de leukste en belangrijkste onderwerpen die er is. Want hoe ziet jouw verdienmodel eruit? Hoe verdien jij het salaris dat je wilt voor het leven dat jij wilt leven? In dit artikel deel ik een methode die zowel voor …

Verdienmodel voor diensten en producten: heb jij al een upsell piramide? Lees verder »

gelukfabriek, mariska nunumete

Mariska Nunumete over haar ondernemersreis

Pas toen ik mijzelf herinnerde wie ik écht was, kon ik gaan staan voor wat ik de wereld heb te brengen. Dat dit deze maand nog maar een jaar geleden is geloven weinig mensen. Ik lijk altijd rustig en vol vertrouwen, maar niks is wat het lijkt. Tot een jaar geleden liet ik mij graag verleiden …

Mariska Nunumete over haar ondernemersreis Lees verder »

gelukfabriek, klantrelatie

Van Tinder naar trouwen, maar dan voor een klantrelatie

Van de eerste voorzichtige kennismaking tot een langdurige samenwerking: je kunt de relatie met je klant best vergelijken met die met een geliefde. In dit artikel leg ik je uit hoe je van Tinder naar trouwen gaat, maar dan voor een klantrelatie. Je gaat niet na de eerste swipe samenwonen, toch? Ook een langdurige samenwerking, …

Van Tinder naar trouwen, maar dan voor een klantrelatie Lees verder »

gelukfabriek, vrouwelijk leiderschap

Vrouwelijk leiderschap: zo denk ik erover

Er is veel te doen rondom het thema vrouwelijk leiderschap. Het wordt enorm gestimuleerd, aangemoedigd en omarmd: vrouwen mogen meer “de regie pakken”, zichzelf laten zien. Ik vind het een lastig thema, waar ik veel over nadenk. Ja, vrouwen mogen absoluut gaan staan voor hun kwaliteiten, maar mannen net zo goed. Hoe ik denk over …

Vrouwelijk leiderschap: zo denk ik erover Lees verder »

gelukfabriek komkommertijd, business

Komkommertijd in je business – zo maak je het meeste van de zomer én je bedrijf

Ik ken veel ondernemers die zeggen dat de zomerperiode een slechte tijd is voor hun bedrijf. Komkommertijd = geen business. Nu kan het natuurlijk zijn dat je in een sector zit waarin het echt stil ligt, maar het kan ook zijn dat je niet alles in het werk zet om het wel door te laten …

Komkommertijd in je business – zo maak je het meeste van de zomer én je bedrijf Lees verder »