Blog

gelukfabriek, vrouwelijk leiderschap

Vrouwelijk leiderschap: zo denk ik erover

Er is veel te doen rondom het thema vrouwelijk leiderschap. Het wordt enorm gestimuleerd, aangemoedigd en omarmd: vrouwen mogen meer “de regie pakken”, zichzelf laten zien. Ik vind het een lastig thema, waar ik veel over nadenk. Ja, vrouwen mogen absoluut gaan staan voor hun kwaliteiten, maar mannen net zo goed. Hoe ik denk over …

Vrouwelijk leiderschap: zo denk ik erover Lees verder »

gelukfabriek komkommertijd, business

Komkommertijd in je business – zo maak je het meeste van de zomer én je bedrijf

Ik ken veel ondernemers die zeggen dat de zomerperiode een slechte tijd is voor hun bedrijf. Komkommertijd = geen business. Nu kan het natuurlijk zijn dat je in een sector zit waarin het echt stil ligt, maar het kan ook zijn dat je niet alles in het werk zet om het wel door te laten …

Komkommertijd in je business – zo maak je het meeste van de zomer én je bedrijf Lees verder »

hoe formuleer ik doelen voor mijn bedrijf?

Doelen bepalen en behalen, hoe doe je dat? Met gratis worksheet!

Begin dit jaar schreef ik al een blog over jouw doelen voor 2020 op papier te zetten. Toch kom ik nog steeds verschillende ondernemers tegen die hun doelen voor de tweede helft van dit jaar nog niet helder hebben. Hoe kan ik mijn doelen bepalen en behalen is de vraag die ik heel vaak hoor. …

Doelen bepalen en behalen, hoe doe je dat? Met gratis worksheet! Lees verder »

indruk maken netwerkborrel

Zo kun je écht indruk maken op een netwerkborrel

Als je mij al een tijdje volgt weet je: ik houd wel van een netwerkborrel. Ik vind het leuk om te zien hoe mensen daar binnenkomen, wat ze doen om contact te leggen en hoe ze zich presenteren. Dat gaat vaker mis dan je denkt! In dit artikel geef ik je 5 tips om een …

Zo kun je écht indruk maken op een netwerkborrel Lees verder »

zzp groeiprogramma

Speciaal Groeiprogramma voor Drentse zzp’ers

Het begon 2 jaar geleden op de bedrijven contactdagen. Ik werd door Erik Riensema geïntroduceerd aan Harry Weitering, Henriette Veenstra van ikonderneemhet.nl en Eelco Bakker tijdens een van de sessies van de Provincie Drenthe. Dit was een speciale sessie om de zzp’ers van Drenthe samen te brengen en in kaart te brengen waar de behoefte aan zou kunnen hebben. Helaas …

Speciaal Groeiprogramma voor Drentse zzp’ers Lees verder »

netwerken, gelukfabriek

Netwerken: waarom moet je er mee beginnen?

Netwerken. BRRR. Lange tijd kreeg ik van het woord alleen al kriebels, laat staan dat ik er actief iets mee deed. Toch heb ik me daar overheen gezet en ben ik begonnen met netwerken: ik zag het constant bij anderen voorbij komen, ze leken er ook nog eens successen mee te behalen. Inmiddels durf ik …

Netwerken: waarom moet je er mee beginnen? Lees verder »

Gelukfabriek, Marjan van de Bult

Mijn persoonlijke verhaal over het runnen van Gelukfabriek in minder gelukkige tijden!

 

review vragen, gelukfabriek, Marjan van de Bult

Een review vragen aan klanten: waarom dit goed werkt en hoe je het doet

Wat mij de laatste jaren enorm heeft geholpen, is mijn klanten vragen om een review. In zo’n review vertelt iemand wat onze samenwerking heeft opgeleverd. In dit artikel vertel ik je op welke twee manieren dit mij helpt om meer nieuwe klanten aan te trekken. Ook vertel ik je hoe ik de referenties van mijn …

Een review vragen aan klanten: waarom dit goed werkt en hoe je het doet Lees verder »

online vindbaar gelukfabriek

Het verschil tussen online vindbaar en online zichtbaar zijn (en hoe je het allebei goed regelt)

Het lijkt wel alsof online zichtbaar zijn de oplossing is voor elk bedrijf. Als je maar zichtbaar genoeg bent, komen de klanten vanzelf. Maar is dat wel waar? Het is natuurlijk belangrijk om online zichtbaar te zijn, maar dat is niet het enige dat je te doen hebt om aan klanten te komen. Als je …

Het verschil tussen online vindbaar en online zichtbaar zijn (en hoe je het allebei goed regelt) Lees verder »

Wat is influencer marketing? Gelukfabriek

Wat is influencer marketing en hoe weet je of het werkt voor jouw bedrijf?

Van nano tot mega en van YouTube tot Pinterest: influencers zijn er in alle soorten, maten en social-media-kanalen. Een influencer inzetten voor je marketing heeft veel voordelen, maar kan ook heel erg misgaan. Wat het precies inhoudt en hoe je het goed inzet, vertel ik je in dit artikel. Influencers zijn de celebrities van onze …

Wat is influencer marketing en hoe weet je of het werkt voor jouw bedrijf? Lees verder »