Blog

Hoe bereik jij je favoriete klant - blog - Gelukfabriek

Hoe bereik jij je favoriete klant? Succesvol inzetten op social media

Heb jij naar aanleiding van mijn laatste blog jouw doelgroep bepaald? Niet alleen is het creëren van een haarscherpe, levensechte favoriete klant verstandig voor de branding en positionering van je merk (hier wijd ik in de vorige blog over uit) ook kan die focus veel tijd besparen. Want: hoe bereik je die favoriete doelgroep? Wat …

Hoe bereik jij je favoriete klant? Succesvol inzetten op social media Lees verder »

Het geheim van je favoriete klant

Het geheim van je favoriete klant

Durf te kiezen voor 1 doelgroep! Als ik onderneemsters vraag om hun favoriete klant zo specifiek mogelijk te beschrijven, stuit ik vaak in de eerste instantie op protest: ‘Maar, ik kan toch iedereen helpen?’ ‘Wat als er dan geen klanten meer komen?’ Toch weet ik uit ervaring dat hoe specifieker jij jouw favoriete klant hebt …

Het geheim van je favoriete klant Lees verder »

Werkwijze doelen stellen

Exclusief: Mijn eigen, unieke werkwijze waarmee ook jij je doelen gaat behalen (met gratis worksheet)

Twee weken geleden schreef ik een blog over hoe belangrijk het is om jouw doelen voor 2020 op papier te zetten. Ik heb in december tijdens de MINI Business Boost een groep onderneemsters op weg geholpen om hun doelen voor 2020 helder te krijgen. Toch kwam ik begin januari nog verschillende onderneemster tegen die hun …

Exclusief: Mijn eigen, unieke werkwijze waarmee ook jij je doelen gaat behalen (met gratis worksheet) Lees verder »

Doelen stellen: wordt 2020 jouw beste jaar ooit?

Doelen stellen: wordt 2020 jouw beste jaar ooit?

Januari, de maand om nieuwe doelen te stellen en je werk een boost te geven. Januari geeft ons altijd een bijzonder gevoel. Een moment om je leven echt te veranderen. New year, new me? Als doelenfanaat en iemand die elke ochtend met mijn miracle morning begint, vind ik deze periode heerlijk. Het voelt als een …

Doelen stellen: wordt 2020 jouw beste jaar ooit? Lees verder »

Gelukfabriek, omzet 2020, doelen omzetdoel

Hoe bepaal je jouw omzetdoel voor 2020?!

De eerste dagen van 2020 zitten er weer op en ik heb deze dagen veel ondernemers gesproken. Wat blijkt is dat veel mensen hun (omzet)doelen nog niet helder hebben.  Het is natuurlijk een van mijn speerpunten dat jij je doelen gaat stellen en realiseren, dus daarom neem ik je nu mee in deze blog om …

Hoe bepaal je jouw omzetdoel voor 2020?! Lees verder »

Hoe ik mijn evenement binnen 72 uur uitverkocht

Hoe ik mijn evenement binnen 72 uur uitverkocht (het zit anders dan je denkt)

Laatst deelde ik op mijn socials dat kaartjes voor mijn evenement (in samenwerking met Martinistad BMW & Mini Groningen) binnen 72 uur waren uitverkocht. Ik ben hier natuurlijk mega trots op en heb echt wel geproost op dit mooie resultaat. Maar… Ik heb die kaartjes natuurlijk niet écht in 72 uur uitverkocht. Hoe dat zit, …

Hoe ik mijn evenement binnen 72 uur uitverkocht (het zit anders dan je denkt) Lees verder »

Met een positieve mindset alleen red je het als ondernemer niet

Met een positieve mindset alleen red je het als ondernemer niet

Inmiddels draai ik al een aantal jaar mee in ondernemersland. In die tijd heb ik veel voorbij zien komen: nieuwe hypes, verdienmodellen die helemaal HET zouden zijn maar toch niks worden… Steeds wordt er ingespeeld op m’n emotie en gevoel waardoor ik toch nieuwsgierig word naar meer info. Een van die hypes is MINDSET. Maar …

Met een positieve mindset alleen red je het als ondernemer niet Lees verder »

Nieuwste hype in ondernemersland

De nieuwe hype in ondernemersland en waarom ik er niet aan meedoe

Het lijkt wel de nieuwe hype te zijn in ondernemersland: high-end ondernemen. Hierbij richt je je als ondernemer op een hele kleine, specifieke doelgroep en verkoop je programma’s of diensten voor hoge bedragen – soms wel tot €50.000. Hoewel ik het idee erachter begrijp en zie dat het voor sommige ondernemers heel goed werkt, kies …

De nieuwe hype in ondernemersland en waarom ik er niet aan meedoe Lees verder »

Tijdmanagement - waarom belangrijk - Gelukfabriek

Wat is tijdmanagement en waarom is het belangrijk?

Tijdmanagement gaat over het effectief beheren van je tijd, zodat je alles kunt doen wat ervoor nodig is om je bedrijf te laten slagen binnen de tijd die je jezelf daarvoor geeft. Als ondernemer kan het een uitdaging zijn om je tijd effectief te beheren, want er is altijd wat te doen. Een duidelijke planning …

Wat is tijdmanagement en waarom is het belangrijk? Lees verder »

Positief blijven bij tegenslagen

Positief blijven als het in je bedrijf even tegenzit? Ik deel mijn top-tip!

Het moment komt voor elke ondernemer. Je hebt een financiële tegenslag, de klanten blijven weg, je zit even niet zo lekker in je vel… Ineens denk je: moet ik dan terug in loondienst? Deeltijd, desnoods? Voor de veiligheid, de stabiliteit, je nachtrust. Je gezin! Mensen zeggen dan dat je nooit terug moet gaan in loondienst, …

Positief blijven als het in je bedrijf even tegenzit? Ik deel mijn top-tip! Lees verder »