Blog

klanten krijgen - Gelukfabriek

Hoe krijg je klanten als ondernemer? Ik deel mijn geheime formule!

Het is de vraag waarop elke ondernemer antwoord wil: hoe krijg je klanten? Hoe zorg je ervoor dat mensen bij jou terecht komen? Hoe wordt je een succesvolle ondernemer met een constante aanwas van ideale mensen om mee te werken? In dit artikel verklap ik mijn geheime formule om vanaf dag één (de juiste) klant …

Hoe krijg je klanten als ondernemer? Ik deel mijn geheime formule! Lees verder »

Nieuwste hype in ondernemersland

De nieuwe hype in ondernemersland en waarom ik er niet aan meedoe

Het lijkt wel de nieuwe hype te zijn in ondernemersland: high-end ondernemen. Hierbij richt je je als ondernemer op een hele kleine, specifieke doelgroep en verkoop je programma’s of diensten voor hoge bedragen – soms wel tot €50.000. Hoewel ik het idee erachter begrijp en zie dat het voor sommige ondernemers heel goed werkt, kies …

De nieuwe hype in ondernemersland en waarom ik er niet aan meedoe Lees verder »

Tijdmanagement - waarom belangrijk - Gelukfabriek

Wat is tijdmanagement en waarom is het belangrijk?

Tijdmanagement gaat over het effectief beheren van je tijd, zodat je alles kunt doen wat ervoor nodig is om je bedrijf te laten slagen binnen de tijd die je jezelf daarvoor geeft. Als ondernemer kan het een uitdaging zijn om je tijd effectief te beheren, want er is altijd wat te doen. Een duidelijke planning …

Wat is tijdmanagement en waarom is het belangrijk? Lees verder »

Positief blijven bij tegenslagen

Positief blijven als het in je bedrijf even tegenzit? Ik deel mijn top-tip!

Het moment komt voor elke ondernemer. Je hebt een financiële tegenslag, de klanten blijven weg, je zit even niet zo lekker in je vel… Ineens denk je: moet ik dan terug in loondienst? Deeltijd, desnoods? Voor de veiligheid, de stabiliteit, je nachtrust. Je gezin! Mensen zeggen dan dat je nooit terug moet gaan in loondienst, …

Positief blijven als het in je bedrijf even tegenzit? Ik deel mijn top-tip! Lees verder »

Wat deel je wel en niet op social media

Wat deel je wel en niet op Social Media? Tips voor online zichtbaarheid!

Mijn klanten stellen regelmatig vragen over wat ze wel en niet kunnen delen op hun Instagram-account. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt, zonder dat je je klant overspoelt met informatie waar ze niet op zit te wachten? In dit artikel geef ik je wat tips die je helpen te bepalen wat je wel …

Wat deel je wel en niet op Social Media? Tips voor online zichtbaarheid! Lees verder »

Hoe wordt je online zichtbaar als je net start met ondernemen

Hoe word je online zichtbaar bij de start van je bedrijf?

Hoera, je bent een eigen bedrijf gestart! Dat vind ik echt geweldig. Tegelijkertijd weet ik ook hoe spannend het is… Want komen de klanten wel? Hoe zorg je ervoor dat ze je weten te vinden? Hoe laat je zien wie je bent en wat je doet? Gelukkig is online zichtbaarheid een onderwerp waar ik wel …

Hoe word je online zichtbaar bij de start van je bedrijf? Lees verder »

Drents ondernemer van de maand

Ik ben Drents Ondernemer van de Maand

Wat een eer! Ik ben Drents Ondernemer van de maand         Waarom deze nominatie zoveel met mij deed Het kan je bijna niet zijn ontgaan dat ik vorige week genomineerd ben als ondernemer van de Maand door ‘Ik ben Drents Ondernemer’. Ik schreef al dat ik het een hele eer vond. En …

Ik ben Drents Ondernemer van de Maand Lees verder »

De gouden tip voor succesvol ondernemen

Dé gouden tip om succesvol te ondernemen

Laat je bedrijf groeien Wil jij je bedrijf laten groeien en een succesvol ondernemer worden? Dan komt er nogal wat bij kijken. Je moet ineens van alles. Van marketing tot je boekhouding, van sales tot grafisch vormgeven. Voor een ondernemer is het best ingewikkeld om écht succesvol te ondernemen. Hoe houd je overzicht en bereik …

Dé gouden tip om succesvol te ondernemen Lees verder »

Bepaal jouw ideale klant

Bepaal jouw ideale klant

Ja, ik begin er wéér over: je ideale klant. Ik krijg namelijk nog heel vaak mailtjes en vragen van mensen die zeggen dat ze wel weten op wie ze zich richten, maar dat die klanten toch nog niets bij ze kopen. Ze reageren niet op mails, liken je berichten niet op social, downloaden je gratis …

Bepaal jouw ideale klant Lees verder »

Copycats blog - Gelukfabriek

Copycats

Vorige week had ik een mooi gesprek over copycats. Misschien heb jij er ook wel al mee te maken gehad: mensen die je (lijken te) kopiëren. Ik merk het zelf ook: hoe succesvoller je bent, hoe groter de kans dat mensen gaan je nadoen. Dit kan ontzettend irritant zijn en heel veel energie opslokken, maar …

Copycats Lees verder »