is jouw klant koning?!

Is jouw klant koning?!

Wat als de koning jouw klant zou zijn?!

Afgelopen weken las ik het boek: ‘Als de koning je klant zou zijn: Inspiratie voor een vorstelijke klantbeleving’ van Sidney Brouwer. En of dit boek me inspiratie gegeven heeft! Wat was het een helder boek, waarin heel mooi, verhalend wordt weergegeven hoe belangrijk het is om jouw klant centraal te stellen en een vorstelijke behandeling te geven.

Is jouw klant koning?!

Laat me eerst een duidelijk kader geven. Ik hou van gelijkheid tussen mensen. Hou er niet van om mensen op een voetstuk te zetten of de ene klant belangrijker te vinden dan een ander. Dat is wat mij betreft dus ook niet de strekking van dit boek geweest.

Maar wat ik uit dit boek gehaald heb, is het goed is om te onderzoeken en bepalen hoe jij al jouw klanten wil behandelen en hoe je ervoor kunt zorgen dat je elke klant als jouw meest belangrijke klant kunt gaan behandelen. Dus hoe geef je iedereen een behandeling waar jouw klant super enthousiast van wordt?

Waarom zou je een vorstelijke of koninklijke klantbeleving willen neerzetten?

Dit is belangrijk omdat wanneer je elke klant als jouw meest belangrijke klant behandelt, je ervoor zorgt dat je allemaal enthousiaste klanten krijgt. En wat doen enthousiaste klanten?! Juist, ze praten over jou en jouw bedrijf. Ze vertellen welk gevoel en welke ervaring ze met jou hebben en dat wekt een verlangen op bij anderen. Zo zorg je ervoor dat je werkt aan een positieve mond tot mond reclame. En dat is voor veel van ons nog steeds de meest belangrijke vorm van marketing.

Is onze klant koning? Hoe hebben wij dit bekeken voor ons bedrijf?

We hebben natuurlijk eerst eens naar onze ideale klant gekeken. Wie is de klant waarmee wij het allerliefste werken? En daarbij hebben we ook de verdieping op de ideale klant gemaakt. Dus wat denkt, voelt, ziet, ruikt, proeft een klant als ze samen met ons werken. Past alles wat we nu doen wij de beleving die wij onze klanten willen geven?!

Het heeft ons aangezet om nog meer stappen te zetten te zetten naar een vorstelijke klantbeleving. Hoe werken we? Hoe zien onze processen eruit? Wat kunnen we nog sneller, slimmer, beter en duidelijker maken voor onze klant? Hoe prikkelen we de zintuigen en dragen we uit waar we voor staan?

En niet alleen voor onze eigen bedrijven. We nemen dit ook mee voor al onze klanten. Vaak valt er nog veel te verbeteren als je kijkt naar een klantbeleving die positief bijdraagt aan het succesvol en winstgevend ondernemerschap. Dus ook met al onze ondernemers gaan we hiermee aan de slag.

Onderzoeken we het gevoel en de beleving die zij hun klanten mee willen geven en wat hen dat gaat opleveren. We halen inspiratie uit onze ervaring en op alle hoeken van de straat ;)Want overal waar we komen gaat het over klantbeleving en leren we voor onszelf en onze klanten.

Heb jij al eens nagedacht over jouw vorstelijke klant? Wat zou jij doen als de koning jouw klant zou zijn?

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar top