Blog

Het gevoel van vrijheid als ondernemer: hoe LinkedIn daaraan bijdraagt

Het gevoel van vrijheid als ondernemer: hoe LinkedIn daaraan bijdraagt

Omdat deze maand in het teken staat van LinkedIn, wil ik je graag even vertellen waarom ik daar zo’n fan van ben: het is hét sociale media platform waarop en waardoor ik me als ondernemer vrij voel om mijn eigen weg te vinden. Hoe mooi om daar op de Dag van de Vrijheid even bij …

Het gevoel van vrijheid als ondernemer: hoe LinkedIn daaraan bijdraagt Lees verder »

contentkalender, gelukfabriek, social media, marketing

Een contentkalender: wat is het en hoe maak je er een die echt werkt?

Sommige ondernemers zweren erbij, anderen moeten er niet aan denken: een contentkalender. Zelf gebruik ik er eentje voor mijn blogs en in grote lijnen voor mijn sociale media. Wat is het, hoe werkt het en hoe maak je zo’n ding? In dit artikel vertel ik je er alles over.  Als je blogt, post op social …

Een contentkalender: wat is het en hoe maak je er een die echt werkt? Lees verder »

Content waar je hard voor werkt maar één keer delen is zonde! In dit artikel lees je waarom het slim is om je content te hergebruiken en hoe je dat doet.

Content hergebruiken is slim: je hoeft het maar een keer te maken en hebt er lang profijt van!

Daar zit je dan. Te buffelen op een vers stukje content. Dat je maar één keer gaat gebruiken. Wacht… dat kan niet kloppen. Toch is het vaak zo: je schrijft een geweldig blog, maakt een prachtige video of kletst uren tegen onbekende luisteraars in je podcast, maar je deelt het maar een keer. Doodzonde! In …

Content hergebruiken is slim: je hoeft het maar een keer te maken en hebt er lang profijt van! Lees verder »

sturen op cijfers

3 tips om makkelijker content te creëren voor je socials en website

Content creëren voor op je social media kanalen en je website: het is bijna een vak apart. Het kost vaak veel tijd: je moet bedenken wat je wilt delen, een foto maken of zoeken, een tekst schrijven, hashtags bedenken… Voor je het weet ben je een halve dag verder en is er nog niks gepost. …

3 tips om makkelijker content te creëren voor je socials en website Lees verder »

UItgelichte afbeelding blog Gelukfabriek

Op welk social media platform vind je jouw ideale klant?

Je ideale klant bereiken was nog nooit zo makkelijk als in deze digitale tijd. Met alle verschillende social media kanalen kun je namelijk heel gericht in gesprek gaan met je doelgroep. Je moet alleen even weten waar ze zitten. In dit artikel vertel ik je over de social media trends voor 2020 en leer je …

Op welk social media platform vind je jouw ideale klant? Lees verder »

3 tips om te leven als ondernemer

3 tips om te leven als ondernemer

Ik schreef er een tijdje geleden al een uitgebreide blog over. Veel ondernemers om me heen doen maar wat. Maar naast effectief doelen stellen en een plan maken, is het ook zaak om kritisch naar je eigen mindset te kijken. Ren jij rond als een kip zonder kop of denk en leef je als een …

3 tips om te leven als ondernemer Lees verder »

Help! Mijn missie klopt niet meer - blog - Gelukfabriek

Help, mijn missie klopt niet meer!

Hoe blijf je op één lijn met je eigen missie en visie? Zoals jullie misschien weten ben ik als het gaat om jouw visie en missie groot fan van Simon Sinek’s ‘Start with Why.’ De missie, visie en kernwaarden van je bedrijf is meteen de eerste opdracht in Gelukfabriek Academy. Maar, als je jouw missie, …

Help, mijn missie klopt niet meer! Lees verder »

Hoe bereik jij je favoriete klant - blog - Gelukfabriek

Hoe bereik jij je favoriete klant? Succesvol inzetten op social media

Heb jij naar aanleiding van mijn laatste blog jouw doelgroep bepaald? Niet alleen is het creëren van een haarscherpe, levensechte favoriete klant verstandig voor de branding en positionering van je merk (hier wijd ik in de vorige blog over uit) ook kan die focus veel tijd besparen. Want: hoe bereik je die favoriete doelgroep? Wat …

Hoe bereik jij je favoriete klant? Succesvol inzetten op social media Lees verder »

Het geheim van je favoriete klant

Het geheim van je favoriete klant

Durf te kiezen voor 1 doelgroep! Als ik onderneemsters vraag om hun favoriete klant zo specifiek mogelijk te beschrijven, stuit ik vaak in de eerste instantie op protest: ‘Maar, ik kan toch iedereen helpen?’ ‘Wat als er dan geen klanten meer komen?’ Toch weet ik uit ervaring dat hoe specifieker jij jouw favoriete klant hebt …

Het geheim van je favoriete klant Lees verder »

Werkwijze doelen stellen

Exclusief: Mijn eigen, unieke werkwijze waarmee ook jij je doelen gaat behalen (met gratis worksheet)

Twee weken geleden schreef ik een blog over hoe belangrijk het is om jouw doelen voor 2020 op papier te zetten. Ik heb in december tijdens de MINI Business Boost een groep onderneemsters op weg geholpen om hun doelen voor 2020 helder te krijgen. Toch kwam ik begin januari nog verschillende onderneemster tegen die hun …

Exclusief: Mijn eigen, unieke werkwijze waarmee ook jij je doelen gaat behalen (met gratis worksheet) Lees verder »