Blog
Focus houden zonder in te leveren op omzet: hoe doe je dat?
Focus houden is en blijft voor veel ondernemers een valkuil. Je wil van alles doen, hebt allerlei ideeΓ«n en wilde plannen. Je hebt ook ongetwijfeld veel mogelijkheden qua producten en diensten die je kunt aanbieden. Maar hoe zorg je er nou voor dat het logisch en overzichtelijk blijft, zowel voor jezelf als voor je klanten? […]
De mindset van succesvolle ondernemers: mix van flow en doelgerichtheid
Ik vind het leuk om te zien dat er verschillende βtypenβ ondernemers zijn. Misschien merk je het ook wel wanneer je door je tijdlijn scrolt; ik in ieder geval wel. Sommige mensen staan erop om te ondernemen vanuit βflowβ, waar anderen echt gedreven worden door actie. Hoe ik daarover denk en wat volgens mij het […]
Als business coaching geen resultaten oplevert gaat het hier waarschijnlijk mis
Business coaches zijn populairder dan ooit. En dat is logisch, want het is supergoed om jezelf te laten coachen en trainen door iemand waar je veel van kunt leren. Maar wat nou als business coaching geen resultaat oplevert? Om me heen zie ik dit veel gebeuren bij ondernemers die zich intensief laten coachen: hun bedrijf […]
Omgaan met de crisis – hoe je dat doet zegt veel over je ondernemerschap
We zitten nu een aantal maanden in de Coronacrisis. Ik ben onwijs benieuwd hoe het met je gaat! Wat doet de crisis met je, als mens maar ook als ondernemer? De manier waarop we omgaan met de crisis zegt volgens mij veel over hoe we ondernemen. In dit artikel vertel ik je waarom de manier […]
Koopmotieven: wat komt jouw klant Γ©cht bij je halen?
Heb jij je weleens verdiept in de (onderliggende) koopmotieven van je klant? Wanneer je als ondernemer gaat uitzoeken wie je ideale klant is, is het slim om ook na te denken over waarom die klant iets bij je koopt. Je kijkt daarbij verder dan de alom bekende pijn en problemen: je maakt een verdiepingsslag naar […]
Money mindset: is het een utopie of niet?
Er is veel te doen over money mindset. Er zijn talloze boeken over geschreven, podcasts over gemaakt, er worden hartstikke veel webinars over gegeven. Allemaal heel terecht, ik vind het ook een heel interessant onderwerp. Soms vind ik echter dat er teveel aandacht aan wordt besteed. Alsof je cashflow, als je maar genoeg aan je […]
Samenwerken met andere ondernemers: waar let je op en wat moet je regelen?
Het kan heel aantrekkelijk zijn om met een andere ondernemers samen te werken. Je kunt de handen ineen slaan, nieuwe producten en diensten te ontwikkelen of trainingen geven waarbij je allebei je expertise kan laten zien. Zo kun je samen werken aan de groei van je bedrijf – of aan de groei van een nieuw […]
Wie is mijn ideale klant? Zo kwam ik erachter (en kun jij het ook uitzoeken)
Als je start met ondernemen, komt de vraag βwie is mijn ideale klantβ vroeg of laat voorbij. Er wordt vaak gezegd dat je pas verder kunt bouwen aan je bedrijf als je jouw niche duidelijk hebt: de specifieke doelgroep die je bedient met jouw diensten of producten. Het bepalen van je doelgroep is niet makkelijk, […]
De taal van je ideale klant spreken: waarom is dat zo belangrijk en hoe doe je het?
Als je weet wie je ideale klant is, wil je die persoon natuurlijk kunnen bereiken. En dat niet alleen; je wilt bij ze opvallen, hun aandacht vasthouden, zorgen dat ze voor je kiezen. Hoe doe je dat? Makkelijker gezegd dan gedaan (maar ik ga je helpen!): zorg dat je βde taal van je klant spreektβ. […]
Verdienmodel voor diensten en producten: heb jij al een upsell piramide?
Als ondernemer bied je producten of diensten. Daarmee genereer je omzet. Ik vind dit een van de leukste en belangrijkste onderwerpen die er is. Want hoe ziet jouw verdienmodel eruit? Hoe verdien jij het salaris dat je wilt voor het leven dat jij wilt leven? In dit artikel deel ik een methode die zowel voor […]