Blog

Wat is influencer marketing? Gelukfabriek

Wat is influencer marketing en hoe weet je of het werkt voor jouw bedrijf?

Van nano tot mega en van YouTube tot Pinterest: influencers zijn er in alle soorten, maten en social-media-kanalen. Een influencer inzetten voor je marketing heeft veel voordelen, maar kan ook heel erg misgaan. Wat het precies inhoudt en hoe je het goed inzet, vertel ik je in dit artikel. Influencers zijn de celebrities van onze […]

sturen op cijfers

Sturen op cijfers en toch de flow niet kwijtraken: zo doe ik het

Mensen vragen mij weleens hoe ik aankijk tegen het sturen op cijfers in mijn business. Daar kan ik heel kort over zijn: ik vind het superbelangrijk. Het geeft mij focus en houvast, maar ook ruimte om te doen waar ik heel blij van word. Hoe ik stuur op cijfers en toch de flow niet kwijtraak, […]

Marjan van de Bult, gelukfabriek, meer verkopen

Meer verkopen door het schaarsteprincipe toe te passen? Dit werkt beter!

Zo af en toe vind ik het leuk om me te verdiepen in salestechnieken. Laatst hoorde ik (weer) dezelfde tip voorbijkomen: je moet het schaarsteprincipe toepassen! Daar zouden mensen meer of makkelijker door gaan kopen. Nu is het niet zo dat ik daar helemaal niet in geloof… Maar ik vind er wel wat van. Hoe […]

Het gevoel van vrijheid als ondernemer: hoe LinkedIn daaraan bijdraagt

Het gevoel van vrijheid als ondernemer: hoe LinkedIn daaraan bijdraagt

Omdat deze maand in het teken staat van LinkedIn, wil ik je graag even vertellen waarom ik daar zo’n fan van ben: het is hΓ©t sociale media platform waarop en waardoor ik me als ondernemer vrij voel om mijn eigen weg te vinden. Hoe mooi om daar op de Dag van de Vrijheid even bij […]

contentkalender, gelukfabriek, social media, marketing

Een contentkalender: wat is het en hoe maak je er een die echt werkt?

Sommige ondernemers zweren erbij, anderen moeten er niet aan denken: een contentkalender. Zelf gebruik ik er eentje voor mijn blogs en in grote lijnen voor mijn sociale media. Wat is het, hoe werkt het en hoe maak je zo’n ding? In dit artikel vertel ik je er alles over.Β  Als je blogt, post op social […]

Content waar je hard voor werkt maar één keer delen is zonde! In dit artikel lees je waarom het slim is om je content te hergebruiken en hoe je dat doet.

Content hergebruiken is slim: je hoeft het maar een keer te maken en hebt er lang profijt van!

Daar zit je dan. Te buffelen op een vers stukje content. Dat je maar één keer gaat gebruiken. Wacht… dat kan niet kloppen. Toch is het vaak zo: je schrijft een geweldig blog, maakt een prachtige video of kletst uren tegen onbekende luisteraars in je podcast, maar je deelt het maar een keer. Doodzonde! In […]

3 tips om content creΓ«ren makkelijk te maken voor jezelf

3 tips om makkelijker content te creΓ«ren voor je socials en website

Content creΓ«ren voor op je social media kanalen en je website: het is bijna een vak apart. Het kost vaak veel tijd: je moet bedenken wat je wilt delen, een foto maken of zoeken, een tekst schrijven, hashtags bedenken… Voor je het weet ben je een halve dag verder en is er nog niks gepost. […]

UItgelichte afbeelding blog Gelukfabriek

Op welk social media platform vind je jouw ideale klant?

Je ideale klant bereiken was nog nooit zo makkelijk als in deze digitale tijd. Met alle verschillende social media kanalen kun je namelijk heel gericht in gesprek gaan met je doelgroep. Je moet alleen even weten waar ze zitten. In dit artikel vertel ik je over de social media trends voor 2020 en leer je […]

3 tips om te leven als ondernemer

3 tips om te leven als ondernemer

Ik schreef er een tijdje geleden al een uitgebreide blog over. Veel ondernemers om me heen doen maar wat. Maar naast effectief doelen stellen en een plan maken, is het ook zaak om kritisch naar je eigen mindset te kijken. Ren jij rond als een kip zonder kop of denk en leef je als een […]

Help! Mijn missie klopt niet meer - blog - Gelukfabriek

Help, mijn missie klopt niet meer!

Hoe blijf je op één lijn met je eigen missie en visie? Zoals jullie misschien weten ben ik als het gaat om jouw visie en missie groot fan van Simon Sinek’s β€˜Start with Why.’ De missie, visie en kernwaarden van je bedrijf is meteen de eerste opdracht in Gelukfabriek Academy. Maar, als je jouw missie, […]

Scroll naar boven