3 tips om makkelijker content te creëren voor je socials en website

De mindset van succesvolle ondernemers: mix van flow en doelgerichtheid

Ik vind het leuk om te zien dat er verschillende “typen” ondernemers zijn. Misschien merk je het ook wel wanneer je door je tijdlijn scrolt; ik in ieder geval wel. Sommige mensen staan erop om te ondernemen vanuit “flow”, waar anderen echt gedreven worden door actie. Hoe ik daarover denk en wat volgens mij het beste werkt, deel ik met je in dit artikel. 

 

Als ik naar mijn eigen klanten en volgers kijk, zie ik dit verschil ook. Je hebt mensen die vanuit flow willen ondernemen: die houden niet van keiharde targets, maar laten “het” liever ontstaan. Ze willen zich vrij voelen om in te kunnen spelen op wat er gebeurt en hoe ze zich voelen. 

Daartegenover staan de actiegerichte ondernemers. Die hebben behoefte aan doelstellingen, omdat ze die kunnen vertalen naar concrete stappen die ze moeten zetten. 

Succesvol en winstgevend ondernemerschap is een combi

Wat mij betreft gaat succesvol en winstgevend ondernemerschap over een combi van beiden. Natuurlijk wil je goed in je vel zitten, een positieve mindset hebben. Maar als je van wens naar winstgevendheid wilt gaan is het belangrijk dat je óók in actie komt. 

Niet voor niets hamer ik bij mijn klanten veel op doelstellingen: ik wil dat je bepaalt waar je naartoe wilt werken. Je mag het van mij allemaal vanuit flow doen, maar als je niet weet waar je heen wilt, wordt het ondernemerschap volgens mij best ingewikkeld. Want welke acties moet je dan uitzetten? 

Met alleen een positieve mindset gebeurt er niet zoveel

Het is net als met een fijne money mindset: zonder concrete acties gebeurt er niet zoveel. Stel dat jij met alle liefde een event wilt neerzetten. Je bent ervan overtuigd dat met positieve energie en flow de aanmeldingen wel komen. Komen de mensen dan als vanzelf naar je toe?

Nee: je zult concrete acties moeten ondernemen om mensen te laten weten dat het evenement er is, dat ze er tickets voor kunnen kopen. Het is handig om daar doelstellingen aan te hangen: hoeveel mensen kunnen er in de ruimte? Hoeveel content moet je maken om ze te overtuigen tot het kopen van een ticket?

Een positieve vibe is het halve werk

Positief in het leven en het ondernemerschap staan is echt het halve werk. Neem die vibe vooral mee in je communicatieve uitingen, en bij het maken van je doelstellingen. Vergeet alleen niet dat er daarna ook nog “echt” werk verzet moet worden. Juist die mix van positiviteit en acties maakt het ondernemerschap volgens mij zo leuk. 

 

Heb jij de juiste mix tussen flow en doelgerichtheid al te pakken? Deel met ons in de comments hoe jij het doet!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar boven