Hoe ik mijn evenement binnen 72 uur uitverkocht (het zit anders dan je denkt)

Laatst deelde ik op mijn socials dat kaartjes voor mijn evenement (in samenwerking met Martinistad BMW & Mini Groningen) binnen 72 uur waren uitverkocht. Ik ben hier natuurlijk mega trots op en heb echt wel geproost op dit mooie resultaat. Maar… Ik heb die kaartjes natuurlijk niet écht in 72 uur uitverkocht. Hoe dat zit, lees je in dit artikel. 

Heb je even?

Het klinkt prachtig. Evenement binnen 72 uur uitverkocht. Welke ondernemer wil dat niet! Ik ben super blij met het resultaat, blij met de mensen die zich hebben aangemeld. Ik ben ook blij dat er mensen waren die dachten dat ze nog wel een kans zouden krijgen, die baalden dat ze te laat waren. Die marketingtruc heb ik – sorry! – niet gebruikt. Vol is vol. Maar daardoor kreeg ik wel input voor deze blog! 

Ik ben er echt trots op dat dit me is gelukt. Ik heb gedanst, gesprongen, geproost. Maar ik wil ook even een misverstand uit de wereld helpen. Want “uitverkocht in 72 uur” klinkt natuurlijk prachtig, maar is niet helemaal de waarheid.

Een evenement uitverkopen doe je niet zomaar

Het zit zo: ik heb hier JAREN naartoe gewerkt. Ik heb zoveel tijd, energie en geld gestoken in het bouwen van mijn netwerk. Aanwezig zijn, kennis delen, waarde delen. Mensen echt met elkaar verbinden. Leven vanuit mijn missie. Doen waar ik achter sta. Eerlijk en oprecht zijn.

Daarmee heb ik het evenement uitverkocht. Met al die jaren die ik heb geïnvesteerd in klanten, potentiële klanten en mensen die geen klant zijn ge- of gaan worden. Bloed, zweet en tranen – nee hoor, zo erg was het niet. Maar het was wel hard werken. Het was enorm veel investeren. Daar pluk ik nu de vruchten van.

Laat je niet gek maken – ook jij kunt een uitverkocht evenement organiseren

Het klinkt dus misschien als een droom, wanneer je hoort dat mijn evenement binnen 72 uur is uitverkocht. Of wanneer andere ondernemers een ton omzetten met één webinar. Wanneer iemand een product of dienst lanceert en meteen overloopt van klanten. Het zou je zomaar van je stuk kunnen brengen wanneer jou dat niet lukt. Maar laat je niet gek maken! 

Besef dat er enorm veel werk aan vooraf gaat – en dat er vaak ook nog eens veel geld in AdWords of social advertenties zit. Een evenement uitverkopen doe je dus niet zomaar, maar ook jij kunt dit. Begin nu al met het bouwen van solide connecties. Laat jezelf zien, live en op socials. Zorg dat mensen weten dat je er bent en wat je doet. Investeer tijd in en energie in (potentiële) klanten, wees aanwezig op de relevante evenementen van andere ondernemers. 

Voor je het weet is jouw evenement ook binnen 72 uur uitverkocht!

 

Marjan van de bultLiefs Marjan

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.